15 Apr 2012

When I Was Wearing My School Uniform

Assalamualaikum.

Hari ni bosan habis. Tak de kerja . So, nak share cerita cerita sepanjang aku Form 5 tahun lepas. Senior kateko. Junior lalu depan, cepat cepat buat muka bengis. Masalahnya, diorang pon takut dengan aku. Makin dibuat kawan adelah. Penat je susah payah berlakon **

Aku bukan perasan , tapi aku jenis yang dikenali jugak lah. Itupun sebab aku ni adik kepada seseorang yang sangat aktif dalam bidang nyanyi nyanyi kat sekolah tu. Kira tumpang fofuleriti kakak jugaklah. Alahaiiii. Aku tak pandai nyanyi, suara aku macam suara Selena Gomej je. ** Kebetulan, aku dilantik untuk jadi Ketua Editor Majalah sekolah. Lagilah orang kenal. Mana taknya, ke hulur ke hilir tiap tiap ari ada je kena buat. Tak sah satu hari kalau tak masuk bilik guru.  Ingat bes ke jadi orang yang dikenali ni.. Letih okayy. : D Kalau buat silap, semua orang tauuuu.. Maluuuu

Awal tahun form 5, tak ada yang menarik sangat disebabkan satu kelas berpura pura takut, tahun SPM kan..
Termasuklah aku yang cuba nak propa ni. Bila dah setengah tahun, our true colours pon keluar. Tu pun sejak kami semua join satu program yang dikhaskan untuk sekolah sekolah yang ada aliran sains. Since that, perlakuan sopan kami berakhir dan kami menjadi bertambah tambah gila. Sangat gila. Hohoho

dengan kawan kawan yang osemm

Nampak beg beg kat belakang tu? Suppose program ni ala ala perkhemahan gitu. Tapi masing masing ngober macam nak pergi bercuti kat atas cruse okayy. Nama program ni, program Ibnu Sina, bercampur dengan sekolah sekolah lain yang tak sangka, juga gila macam kami. Sadis.


Time suka suki, kami suka suki dengan osem .


Time makan, kami makan dengan osem.


Time study, kami study dengan begitu osemm.
Ehem..satu buku pon takde**


Time rehlah, kami rehlah dengan sangat osem..
Sekolah sukan katanya..wekk


 Dan , setelah berabad sekolah kat situ, inilah pertama kali aku masuk Galeri Sejarah. Before ni, series tak pernah dengar pon ada Galeri Sejarah kat sekolah tu. Aku duduk bawah tempurung kot.


Dua orang bespreng saya yang osemmm ; )

okay. pada masa ini saya rasakan bahawa kamilah student paling kurang asam. Cikgu tengah mengajar, kami pula curik2 snapping pikcer bersama. Motif : student ulat buku pakai spect 24 hours sampai bingkai spect patah. Frankly, bingkai spect aku patah dan mereka cuba memerli aku . Kurang asam punye budak!
 


p/s: membawa telefon bimbit ke dalam kawasan sekolah adalah di larang bagi para pelajar.
but..aku sudah melanggarnya . Peace!
osem sangat kau ni sebenarnyeee.


SPM is just around the conner, but looks like we have done it peacefully. Hello vogue ke style macam ni? Sape ajar ntah, aku pon ikut je..


Rasa macam Princess, kene apit dengan dayang dayang senandung. hoho
Seingat aku, ini gamba las yang kitorang amik gamba sama sama. And next weeknya, berperangggg!!!

Okaylah.Stop here, dah macam macam merepek ni. Kaybai!


No comments:

Post a Comment