13 Nov 2012

Assalamualaikum.. :)

Macam mana nak mulakan entry bila hati tengah sedih? Perlu ke Husna upload gambar sebagai bukti yang hati ini sedang berdukalara...ohohoho..tak perlulah..

Ye..Husna sangat sedih..sedih sangat.. Sedih disebabkan diri sendiri. Diri sendiri yang terlampau lalai jaga hati orang lain. Diri sendiri yang tau nak lepaskan marah je..padahal dalam masa yang sama..hati orang lain tercarik.. Kenapa Husna lupa pasal semua ini? Why should I?? 

And now..u deserve it. padan muka adoi..





my dear friend..do u remember? masa tu kelas amali, first experiment kita. i lend u my shoulders for u to cry.. then, kau peluk aku dan kau nangis kat bahu aku sampai blusher kau berbekas kat lab coat aku.. aku sentap jugak..tapi takpe aku basuh . nasib baik hilang.. aku tak marah..sebab aku tau tengah takut masa tu. nevermind i'll be there for u..thats what friends are for right? 

my dear friend..do u remember? kita selalu lepaking lepaking sesama. Dengan buddies kite semua tu. Asal ada event je, mesti kite duduk same same. 6 orang tu melekat je. tak pernah nye duduk dengan roomates masing2. sampai aku rasa aku dengan roomates aku tak ngam.. sebab kite banyak habiskan masa same same . sape datang awal, mesti die copkan tempat dulu. selalunya kau lah yang jadi mangsa..;) sebab kau lincah..

my dear friend..do u remember? masa tu bulan puasa..kau kol aku banyak kali ..tapi aku tak perasan..and then aku kol kau balik. kau cakap...mama kau ada bagi kurma lebih dan kau berhajat nak bagi aku . kau tau tak? sebenarnya aku sangat sangat terharu. jujurnya, aku tak berapa suka makan kurma. since kurma tu datangnya dari seorang kawan..aku terus jatuh minat gedebak gedebuk kat buah kurma. Setiap kali nak sahur and setiap kali nak buka, mesti aku makan. Bila dah nak dekat raya, kurma tu tak habis lagi..aku bawak balik rumah. Pastu mak aku campurkan dengan kurma kurma yang ada kat rumah , aku jadi sedih. Aku dah tak cam mana satu kurma yg kau bagi. Aku appreciate sangat kurma yang kau bagi..memang aku akan ingat sampai bila bila sahabat. 

my dear friend..do u remember? kau selalu citer pasal bf kau kat aku. at first, aku tak kisah..sebab aku faham ..bf kau jauh nun merantau.jarang dapat jumpa..aku faham ..faham sangat. sebab tu aku tak kisah kau nak citer banyak kali pon pasal dia. tapi...aku manusia ..aku jadi rimas. sebab tu kadang2 aku avoid kau..aku mintak maaf.. suppose aku jujur dengan kau. tapi aku takut kau kecik hati. tapi aku tak sedar yang sebenarnya, bila aku avoid kau..lagilah kau terasa hati. sori beb!

my dear friend.. do u remember? kau ajak aku stay rumah kau. aku beriya iya nak. and then kau, family kau layan aku baik sangat.. mama kau siap basuhkan baju lagi. aku jadi malu. aku dahlah tetamu, mama kau pulak yang kene kerah peluh basuh baju aku sekali. terima kasih sangat sangat.. kau ajak aku jalan jalan.. jalan sana jalan sini. sampai aku naik lenguh. pinjam kan baju kau.. nasib baik saiz kite lebih kurang. siap kite dapat title KEMBAR lagi. tokojod jugak aku..tang mana yang nampak macam kembar.. tengok saiz lettew. oshhhh sensitip aku.. pastu kite buat assignment same same. aku dapat  kenal family kau. kau siap jadi driver lagi.. kalau nak tau sebenarnya aku pening jugak.sebab kau drive laju sangat. huhu.. takpe takpe.. entah entah bila aku drive pon, org sebelah akan rasa benda yang sama kan??

my dear friend..do u remember? kau selalu ejek aku dengan irfan. letih dah aku marah kau..jangan ejek aku lagi.  aku tak suka. mana tau irfan terdengar pastu nanti aku yang malu sendiri. tak ke naya..bukan kau sorang je..semua yg ejek aku marah..enough la. actually, takde niat pon nak marah.. as human being.. kita mesti ada rase rimas bila orang suka ejek ejek kita kan. 

my dear friend.. tak lama lepas tu, kita jadi renggang.. renggang dan renggang.. dan sekarang semakin renggang.. aku sedih sangat. aku mintak maaf beb. kitorang tau kitorang salah. but why are u acting like that? ooh..maybe kau memang dah buang habis kitorang dalam diri kau.. 

yaa we know. we admit..as friends, kalau nak tegur perangai antara kita ni,kite suppose cakap depan depan..bincang leklok. tapi kitorang gune care salah dengan cakap belakang pasal kau. Kitorang bukan tak nak cakap..kitorang nak cakap..tapi kitorang tau..ada je benda yang kau nak betah nanti. 

kitorang bukan tak cuba untuk paham kau.. we are trying.. even geram dengan perangai kau pun, kitorang still kawan dengan kau macam biase.. layan kau macam biase. and hoping someday u realise it by u'r own. tapi...rupanya kau avoid kitorang. 

aku sayang kau tau tak. dengan kau aku tak malu nak cerita itu ini. dan aku tau kau pon macam tu kan. aku mintak maaf sangat sangat beb! u are such a gud fren for me. aku je yg tak loyal dengan kawan sendiri. aku sayang sangat friendship kite berenam ni. baru berapa bulan tapi kita rapat macam dah 10 tahun kenal. i hve no idea why is this thing happen. beb, kalau masa tu boleh putar.... kalau lah.. hakikatnya memang tak lah.. 

i really next sem, kite masih same2 lagi. pergi kelas same2..pergi makan same2..study same2... gosip same2.. gelak2 same..i really hope that. dan aku doa semoga Allah bukakan pintu hati kau untuk maafkan kitorang.. and same same genggam 4 FLAT.. ! aku tak de masa nak bergaduh segala bagai. and i know so do u right. Semoga persahabatan kita kembali jernih. aku sayang korang semua tau..ingat tu!!

dicurik dengan selambenye.**

No comments:

Post a Comment