3 Feb 2013

Rumour Has It

Assalamualaikum :)

Bil internet baru bayor, terus je mengadap laptop..nampak tak kepentingan internet sekarang ni. Apalah ertinya cuti tanpa internet...ohhmai ohhmai..

Just arrived Kluang a days ago..Ya Allah..i don't know why..balik kali ni sangat dinanti nantikan..dan gembiranya bukan kepalang kawan kawan. Maybe because cuti ni disambung dengan cuti raya cina. Even..seminggu lebih je..syukurlah dapat cuti lama sikit. By the way, im just finished my mid sem 2 exam . And i'm not going to say anything about it. Nothing at all..oo..oo kaybai.

But, there's something interested i would like to share on my new , freshy first entry in February. jyeahh.. seremmmm sikit..aku tak berhajat untuk cerita dengan seramnya. Sebab aku sendiri tak tahu kesahihannya.. ini mungkin rumour..mungkin jugak the true story. Based on roomates aku cakap, felo kata benda ni adalah kelaziman yang berlaku tiap tiap tahun. They cannot do anything. Tawakaltualallah .

Actually, a week before the exam start, this kind of things already make us out of nerve. Bermula dengan kes kecurian yang menggila kat kolej kediaman student lelaki, yang mana banyak electronic device yang canggih manggih dan mahal mahal belaka hilang.. hamboi memilih. Dan kes ini membawa ke kolej kolej kediaman student perempuan. Tak sangka pulak lagi dasyat yang berlaku. Kes kes ni berlaku sepanjang seminggu kitorang exam.** Sebenarnya, exam 3 hari je..** dan dengar cerita rumah lecturer pon ada yang kena..wallaweyh..

Wondering..how brave the pencuri..but then, ada rumours yang mengatakan..semua kerja ini dilakukan oleh sang oilyman...okay first time dengar rumour tu..perut aku macam ada vacuum yang sedut semua isi isinya dari dalam..mohon bayangkan..begging.hoho. Kaedah curian yang digunakan adalah secara manual iaitu memulas tombol pintu, dan jika pintu itu tidak dikunci..maka jadilah mangsa curi. So semua penghuni bilik dinasihatkan untuk cover pintu dengan meja..so that when anything happen at least..kite ada inisiatif. Faham tak maksud aku? Sebab aku pun macam tak paham sangat apa yang aku cuba nak  sampaikan ni. =="

Part yang agak mengecut kan lagi perut ialah pintu bilik air blok aku sentiasa tertutup rapi..seolah olah macam ada orang yang tengah berhajat didalamnya. Tapi selalu yang senyap, diam je dalam toilet adalah Fini..hooo sori fini :) Kena pulak haritu ada 3 orang yang menantikan pintu toilet itu dibuka since tu je toilet yang berfungsi dengan baik. termasuklah roomate aku. Disebabkan terlalu lama menunggu..diorang decide nak tolak je daun pintu tu.. dengan selambanya..one of them tarik tangan aku suruh tolakkan..aku pulak kena tak masal. Dalam hati takut jugak. Ku tolak daun pintu itu dengan bismillah ( Ku pinang kau dengan bismillah..hehe). THERE U ARE. takde orang pon dalam tu. kaybai aku masuk bilik dulu.

Ada yang mempersoalkan kenapalah kerajaan suka buat sekolah atau kolej yang terpinggir dari bandar..beli tanah yang orang lain dah tak nak beli. Kan dah jadi benda ni semua. Have you ever thought, why government build sbp, like mrsm, sekolah sains, matriculation college like us..and some institution centre at that kind of place? Ini semua untuk kita. bukan kerajaan saje nak sabotaj kita. Takkan nak bina matrik kat tengah bandar.. mengarut. Benda benda yang berlaku tu biase arh..dia pun makhluk Allah jugakkan.. depend kita macam mana kita menjaga dan memelihara akhlak dan amal ibadah kita.

Sebenarnya, kita kan nak exam. benda tu saje nak kacau..kasi hilang fokus sikit.. ye tak?

Whatever it is..jagalah perilaku dan amal ibadah kita kat mana pun kita berada wokay..peace yaww

No comments:

Post a Comment