9 Apr 2012

BSS -Bullet Sneezing Syndrome

Assalamualaikum


Lepas selesai ujian JPJ hari itu, tiba tiba je terasa energy content dalam badan ni makin lemah. Pastu mulalah sakit tekak. Okayy, bila mula sakit tekak aku dah tau dah kenapa . Selalunya penyakit 3 serangkai ni melibatkan - darah tinggi, kencing manis dengan sakit jantung. Tapi penyakit 3 serangkai aku - selesema, demam dan batuk.


Aku bukan jenis orang yang mudah terkena sakit sakit yang berkaitan dengan kelemahan antibody ni. Antibody saya KUUUUAT! But, once bila dah terkena, it takes a time to recover as normal. Macam sekarang ni lah. Bila dah terkena pakej tu, las kali mesti hilang suara. Terus jadi pendiam sebab bila nak keluarkan suara, tekak akan rasa perit. Lemah selemah lemahnya. Nasib baik dah tak sekolah. Kalau dulu time sekolah,  memang gua lentoq je kat bilik rawatan. Nak balik hostel , warden tak kasi.


Sekarang ni pulak, tetiba je terkena BSS-Bullet Sneezing Syndrome. Haha. Maksudnya, Sindrom bersin tak henti henti. Bukan tak henti henti langsung. Tapi dalam masa seminit dua tu, aku akan bersin sampai 4,5,6 kali. Mengalir air mata. Hahaii. Saje guna perkataan bullet. Kasi gempak..wakaka=)


Tengah asyik merungut rungut, tiba tiba...

klik lah article ni, supaya dia membesar dengan hebat =)

Allahuakhbar! Sentap I , bila pertama kali baca article ni pada wall seorang kawan di FB. Selama ni kita cuma tau yang penyakit itu memang penghapus dosa. Tapi tak tau apa lagi huraiannya kan? Bila dah baca ni, timbul rasa keinsafan. Aku selalu merungut bila sakit. Padahal sakit di dunia ni sikit je sakitnya. Orang lain kat luar sana tu lebih teruk sakitnya jika nak dibandingkan dengan aku ni.

Sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa =)
So, jangan merungut ye bila sakit..






No comments:

Post a Comment