25 May 2012

Aktiviti Cutiku

Assalamualaikum
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah
 Lagi Maha Pengasih

3 hari je lagi , sebelum aku melucutkan jawatan sebagai cik penganggur terrrhormat dan kembali menjadi seorang student yang skema lagi ulat buku.Ecehh ye ke ulat buku? Propaa..propa.. Bezanya kali ni , aku dah tak payah pakai kain biru, tudung dengan baju putih, setiap pagi kena pergi bilik guru amik diari kelas pastu kemas kelas sampai semput semput and then beratur kat luar kelas setiap kali pukul 7 untuk nyanyi lagu Negaraku. Tak payah. Yeahhhhh!! : ))
Macam mana maha karya cinta punya seronok , tetap rasa rindu nak buat semua tu. Uhuk uhukk..

Aku admitlah 3,4 bulan cuti yang penuh dengan kebuhsanan ni banyak menukar sikap aku menjadi seorang yang pemalas.. Ngehngehngeh.. Sebulan dua masa awal cuti bolehlah tahan rajinnya. Pagi pagi bangun , pastu buat house chores sume beres.. Disebabkan hari hari mengadap benda yang sama, aku pon bosan. Lalu bila buat kerja macam nak tak nak je. Ikhlas ke tak ikhlas tu..ehemm biarlah aku sorang je yang tau kan. HOHOHO. Mulalah bangun bila matahari dah naik tinggi, pantang kalau ada masa terluang sikit cepat cepat aku jadi pelayar... yelah..pelayar internet. Agak addict jugaklah time tu sampailah aku disepak bertubi tubi oleh tangan aku sendiri. Barulah aku sedar yang sebenarnya internet tak ada ape pon. Alah aku bukak ape...youtube je nyanyi nyanyi..wakaka..=='

Tapi , cuti panjang ni jugak aku ada belajar macam macam yang tak pernah terlintas dalam kepala otak aku yang aku akan buat benda tu. Ehh ehh.. takdelah tak pernah terlintas langsung.. tapi macam tak percaya je aku dah pernah buat semua tu. Ohh terujanya aku. Muehehe

First, aku dapat belajar cara cara nak menjahit. I wanna be a fashion designer okayyy. Plis don't put me down..Tolonglah cakap : " yeah husna! u can do it " . ohh syok sendiri . =='
Sebenarnya, dah lama jugak terniat nak belajar menjahit since dalam banyak banyak perkara menjahit je aku rasa macam tercenderung lebih. Alhamdulillah dapatlah jugak dalam 2,3 pasang baju kurung. Baju aku jelah ..baju untuk orang lain, aku tak berani lagi nak jahit. Kang salah kang, kena pancung pulak. huhuhu..

Dalam masa yang sama aku jugak ada belajar memasak. Ni cakap ni, memasak adalah sesuatu yang paling aku tak suka. Bukannya aku terkena minyak panas, takut mata pedih bila potong bawang..tu semua lumrah yang kita akan lalui bila memasak. Setakat tolong tolong aku takde hal.. tapi kalau disuruh masak dari awal sampai dihidang..errr ...errr..err...  Yes, aku cepat2 bagi excuse. Malangnya, mak aku takkan percaya..sadisss.. So, aku pon bertekad belajar sikit sikit. Erm..takat ni,, bolehlah masak sikit sikit. Yang berat berat , aku tak nak tanggung risiko kalau sape yang makan tu akan muntah sampai keluar hijau hijau. huhuu..

Dan , common untuk bebudak lepasan SPM, mesti nak cepat2 ada lesen kan? Camtu jugak aku. Belajar memandu pada awalnya a bit hard lah..tapi lelama a bit easy. Cuma sekarang ni, even dah dapat P, aku still tak berani nak drive espesially auto. Ramai org cakap yang auto ni senang..ye betul tu. Tpi disebabkan masa belajar pakai kereta manual, bila disuruh bawak auto aku jadi blurr. So take time jugaklah utk drive kereta auto. Mungkin kalau mak ayah belikan aku suzuki swift , aku boleh drive dengan lancarnya.. hihihi.. Mimpilah kau di siang hari.

Bercakap soal 3 hari lagi sebelum ke KMNS, jujur la eah..aku tersangat sangat berdebar dan takut. Ntah macam mana situasi kat sane. InsyaAllah aku akan dapat biasakan diri kat sana. Lagi satu, aku tau yang ke matrix ni sume golongan golongan yang agak cerdik pandai, op cos la saingannya pun hebat kan..takut je tak boleh compete ngn diorang. Huhu.. NO NO NO ! aku boleh! Husna boleh !
Yes..syok sendiri sekali lagi.

Erm.. stop kejap. I dah lapar.. need some source of energy. See u bebeh ! Adiosss



No comments:

Post a Comment