14 Aug 2012

Preparation raya atau kawin?

Assalamualaikum : )

Yaw beb.. masa untuk meng update blog. I'ts been quite long sampai rumah sebenarnye..since jumaat malam lepas. Tapi baru hari ni berkesempatan untuk luangkan lebih masa kat sini. Well, raya nak dekat dah kan..so banyak preparation kene buat. So..bizi sikit lah. At the same time..bizi juga untuk buat preparation sebab ahli keluarga nak bertambah tak lama lagi. Rezeki mak ayah dapat dua orang menantu sekaligus tahun ni. Tapi jumlah wang yang banyaaak dikeluarkan sekaligus juga dalam tahun ni. Apa nak buat.. zaman makin lama makin moden..of koslah lebih banyak duit yang bakal dikeluarkan.. belum tau lagi zaman aku macam mana nanti..oh dunia..

Bila tengok abang dengan kakak memang sesak habis bila cerita soal duit sejak sejak nak kawin ni..seriau aku dibuatnya. Mak ayah nak tak nak kenalah bantu jugak.. Kahwin memang memerlukan kos yang tinggi. Sesederhana mana pun yang kita nak buat , jumlah duit tu mesti tinggi jugak.. Kadang kadang sampai terpaksa meminjam. Pinjam dengan mak ayah dah tentu tentu la. Pinjam dengan bank.. pinjam dengan sedara mara.. elak pinjam dengan along sudah lah.. 

Based pada title entry ni..macam aku pulak yang nak kawin kan? haha mestilah tak.. tapi ade ke sesape yang tak nak kawin kan.. Tapi insyaAllah bila kene turn aku nanti.. aku akan make sure yang diri aku dah complete segala bagai. Maksud aku, aku dah ada kerja tetap serta gaji yang stabil, yang mana segala kos perkahwinan tak perlu lagi mak ayah susah susah nak cari.. mak ayah tinggal duduk lenggang kangkung je. Selain tu, time tu aku mesti dah ada rumah.. dah ada kereta ..bersedia fizikal menta emosi dan segala galanyalah..and last but not least.. the best, handsoooome, great iman , worthy future husband. muehehehe.. 

Imaginasi tinggi tak aku ni?? kihkihkih.. Itu semua sebagai target aku.. Taknaklah..baru habis belajar terus gatai nak menikah..kerja pon belum tentu dapat lagi ye tak? Ini target aku.. InsyaAllah..kalau kita bersungguh sungguh mesti Allah bentangkan jalannya.. kan.. 

Preparation raya? Erm..rasanya tahun ni sambut gitu gitu je kot.. malas lah nak eksaited bebenor.. Baju raya aku pon lom siap lagi ni hah.. preparation lebih kepada majlis perkahwinan tu nanti. Yang itu pulak aku tak sure sama ada aku boleh balik ke tak. Tak pun , aku buat surprise.. Cakap ngn mak tak nak balik..tapi tetiba malam tu aku dah ada kat rumah.. SURPRISEEE.! Erkkk..

Tapi raya kali ni abang aku yang kat study kat Mesir tu balik ..so gembira la sikit sebab semua dah complete..YEAYYYY

ni hah orangnye.. 

okaylah..bosan pulak aku menaip sorang sorang pastu syok sendiri.. 
sementara tunggu waktu berbuka layan dulu citer horey horey.. kbai :)

No comments:

Post a Comment