5 Aug 2012

TANDA TANDA TAHAP KEBOSANAN DALAM KULIAH SEMAKIN MENINGKAT

Assalamualaikum.


Huhu..agak penat bila seharian terkurung dalam bilik, duduk atas kerusi yang tiada langsung ciri ciri keempukannya.. dan yang paling penting mengadap lambakan kertas dan buku revision. Semua ini gara gara UPS 1 bermula hari Selasa - Khamis. Lepas tu tunggu hari Jumaat and then B.A.L.I.K...
hoho.. frankly..tak sabar gile kot nak balik. Dan bila dengar lagu raya kat radio rasa macam nak tumbuk2 je muka dj radio tu sebab putarkan lagu raya. Aku tension tahu ke tidokk? hohoo.. Tension lorh..bila dengar je lagu raya, maka secara sendirinya , akan ikut sama menyanyi lagu raya... effectnya..aku takleh bagi kefokusan yang penuh ..ecehhh..

Sekarang ni nak lepak lepak jap..mengadap blog tercinte pule.. tetibe datang idea nak cerita pasal tanda tanda aku mula bosan dalam dewan kuliah. hikhikhik.. macam serabai kan org pompuan pon boleh nak bosan bosan dalam DK. erm hello.. i am human being.. itu semua natural attitude kan.. okay jum setat.

PERTAMA

Mula menguap nguap seberapa banyak yang mungkin. 

ala tomey tomey!
..tolonglah anggap baby ni aku (begging..muehehe)
Adatlah..bila kita dah lama sangat dalam DK, mula mula memanglah kita pandang projector dengan muka lecturer..pastu pandang jam pulak pastu pandang pintu je dah.pastu haa ni yang bes..tiba tiba dunia menjadi gelap gelita ..suara lecturer yg tadinya macam petir , sayup sayup hilang.. ehh dah tidur rupanya ! Tapi aku tak pernahlah sampai tertidur dalam DK tu. Paling 'violent' pon aku dah pekakkan telinga. Kalau dengar sekalipun tak masuk otak punyelah. Bila dah mengantuk tu..aku akan tahan sedaya upaya aku..biar sampai keluar banyak mana pun air mata sebab menahan ngantuk.. Biar la mata tu sampai juling juling..tengok lecturer pon tibe tibe ada dua.. no no no..takleh tidur. Selalu yang menjadi mangsa upahan aku untuk make sure aku tak tidur ialah orang yang berada di kanan dan kiri aku. Tak lupa, orang yang duduk kat belakang aku. Function sahabat sahabat di kiri dan kanan aku ialah..tukang menepuk belakang badan aku.. Function sahabat kat belakang tu pulak ialah menendang kerusi aku dari belakang so aku akan cepat2 tersedar. Gituuu.. 
Selalunya yang duduk belakang aku budak laki, so bila diorang tendang tu bagi effect jugaklah kat aku. huhu

KEDUA

Keluarkan senjata utama.

gula gula wajib yang ayah akan beli bila balik dari tadika dulu..
SAYANG AYAHHHH!!

Senjata utama? Haishh macam belajar berperang pulak. Senjata utama student2 untuk menahan ngantuk ialah cik manis GULA GULA. Setiap kali pergi kelas memang aku akan bawak sebanyak mungkin gula gula sebagai bekalan untuk hilangkan kengantukan yang bakal melanda. Satu kuliah kadang sampai 3 kali makan gula gula. Tu baru satu kuliah, belum 3 kali kuliah. Kalau satu kuliah tu sampai 2 jam..double la aku makan kan.. Belum masuk lagi, tangan tangan yang meminta tu.. sebab korang comel,,aku pon bagilah.. So, bila aku dah pegang beg dan buka zip beg serta menunjukkan aksi aksi macam nak amik sesuatu, faham faham jelah kan..hikhikhik.

KETIGA

Membuat muka huduh dan mem' bebling ' kan bibir shekshi ku.. 

Korang tau tak apa itu bebling? Ala yang kat AF tu selalu ada cikgu yang ajar bebling.. haa.. tau dah? Kalau tak buat bende bebling tu, aku akan memuncungkan bibir sebijik sejibik macam bibir angelina jolie. Diselang selikan dengan riak riak muka yang huduh menandakan " cikgu saya tak paham!!!! " Nak je aku jerit biar satu kuliah dengar.. pakal je ade Irfan hensem kat depan nun..malu la titew nanti. bhahahaha.. Ingatkan aku sorang je yang tebiat cenggitu..rupanya adelah sorang cik kak tu pun same bila mengantuk atau tak paham akan mem 'bebling' kan bibirnya.. Wawa Dandan Lala Taktak gitu...haa aku je sorang yang paham. 

KEEMPAT

Menggerak gerakkan meja DK yang hidup segan mati tak mau seperti seorang budak kecik yang comel. Eah..berkait eah dua bende tu?? 

Ye..yang ni paling aku suke.. Since meja DK tu macam nak jadi hape..better aku jahanam kan. WUARGHHHHH. ala ala gangster pilah tau. Haishh..takdelah..aku takdelah sampai ada niat nak jahanamkan harta kerajaan tu.. dah tu je yg aku boleh buat untuk tahan mengantukkan..  *macam tak de cara lain je.. :) eahh sukatileww. 

KELIMA

Duduk diam seribu bahasa. Sambil dalam hati beristighfar dan berzikir.** Yang ni yang paling solehah la..

waaa macam nak rebus je budak ni. makan budak makan budak!
Hoho..yang ni maksudnya dah blur sangatlah tu.. bila 'tak paham plus mengantuk' , terhegeh hegeh nak lekat kat aku kan.. all i able to do is be silenced and remember Allah. istighfar sebanyak yang mungkin dan mohon dijauhkan dari gangguan syaitonn yang yang direjam. Jangan nak jeles sangat boleh tak setan? 

Sekian dulu dari saya Husna Hazimah Saringat. Ini sahaja yang mampu saya corat coretkan selepas penat memerah otak seperti memerah santan . Jemput makan lolipop. Ops.. bulan puasa okay.! btw, yang kat bawah ni bukan lolipop, ini adalah batu batu azimat kecil berwarna warni yang dijumpai di lombong emas depan block b 2 kot.. Dikatakan harga seketul batu ini bersamaan dengan bayaran broadband celcom selama sebulan. sekian. 


No comments:

Post a Comment