22 Dec 2012

banyak bondo nak ceghito

Assalamualaikum :)

haishh lame dah tak menyibukkan diri dengan 'menatang' ni..since bosan sedikit membuat lab report..makanya saya mengambil keputusan untuk berjimba jimba di sini ba..oke bai

aku baru sampai rumah sebenarnya malam tadi. Ya Allah . aku tak taulah macam mana nak cerita. asal setiap kali balik aku akan hadap masalah yang sama. bas , bas dan bas..kenapalah JPP ni ketegaq sangat haa? mogok ke hape sem ni tak nak sediakan bas untuk kitowang semua balik. yang  parents datang hamik tu tak ada hal la..yang kitorang duduk jauh jauh ni takkan nak mengarah parents datang sini semata mata nak amik kitorang.. ? haa? haa? haa? Kalau tak nak sediakan sampai tempat kitorang..sampai Seremban pon jadi la..ini tak..mogok lerr tu ramai yang dok mengutuk ekau orang semua.. Deyy, itu semua santapan harian korang tau. Uolls should be prepare well enough to face all these sorts things before korang decide nak jadik JPP ..pehe? eahh terasa macam tuan pengarah pulak.. takdelah..just bagitahu apa yang aku rasa. tak rasa ke kalau korang buat macam ni , makin ramai yang suke ngan korang? oke stop.

Modus operandi aku bukannya untuk menconteng arang ke muka JPP, since aku pun masih memerlukan mereka kat sana.. den sobona eah..banyak bondo nak ceghito.. nogori gitu! This week macam heaven sikit..tapi ada jugak error error yang terrer buat aku gelabah.. Apa yang heaven , first sekali aku nak ucapkan lots of thanks for those who wish my birthday. Thanks again sebab ingat. Appreciate sangat kawan kawan praktikum , kuliah , roomates, kawan kawan sekolah lama..and tak lupa family yang tak benti benti wish.. tenkiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. <3

terasa diriku begitu berharga .aw..aw..

tak kisah pun sebenarnya..tak wish tak pe..sebab aku dah biasa tak ada orang wish.. alohai! yelah i mean.. birthday aku kan waktu cuti sekolah..time tu sume orang dah tak ingat membe..ingat cuti je..aku pun sama.. cuti lagi penting dikala dan waktu itu. harharhar. Then, bila kat matrik. birthday aku ni waktu perkuliahan ( persekolahan), so tokojot jugakla ..theyolls keep making me tokojod. The videos , the presents, the wishes, the prays, the smiles..and the ' tepungs' will never ever be spam in my memory..Yelah..since kitorang dah la setahun je kat sini..so banyak best memory yang kitorang buat just to make sure yang every single moment kat matriks ni valuable. 

and a week before befday aku , in the same day but in different week, keputusan PSPM keluar.. sape tak berdebar kan.. time tu aku rasa macam result aku nyawa nyawa ikan je. Fizik objektip da la aku banyak hentam keromo..tak cukup masa.but alhamdulillah walau tak setinggi kawan kawan yang lain..aku masih boleh berdiri sama tinggi , duduk sama rendah dengan diorang. We have seteghong beybehh! Even tak mencapai target asal..=='

Haa lagi satu, apa yang buat aku rasa puas dan senyum meleweh leweh ialah bila presentation bi untuk advertising dengan BESMA movie dah settle..gile penat kau buat mende laha tu. Yang BESMA tu dah lama siap..even tak dapt pegi final pon tak kisah..sebab kitorang buat bukan dengan kerelaan hati dan sanubari..huahuahua.. apa yang memalukan..dalam video tu aku lah main characternye..setiap kali aku nak edit video tu aku kene tengok aku berlako..memang gelak bergolek laa kan..the worst, video tu telah sampai ke tangan bebudak blok yang lain. imagine how embarasses i am? Ada satu hari tu nk g kuliah, ada dua orang budak jalan depan aku dengan penuh kesantunan. Aku pun memintasnye pun.. tiba tiba diorang boleh bergosip pasal aku kat belakang..eah die kan yang dalam movie tu.. dak c4 kan? dak fizik kan? p7 kan? Nak je aku pusing belakang, pastu cakap macam ni : " ye aku c4 , praktikum s2ap7 yang berlakon dalam movie tu..ye kenapa? bes tak movie tu? best kan..kalau ada sedare mare yang jadi pengarah movie..suruhlah die contact saya..saya memang teringin nak berlakon.. arrrrrr malu gile alh aku woi..!

oke benti pasal tu. pasal presentation pulak..aku dah la team yang last. pastu caca marba je aku buat semua tu. Aku pikir kalau aku tak buat the best nanti apa org cakap. dah la kau team las..takkanlah kau tak dapat grab apa yang grup lain dah buat.. Bayangkan..video presentation dapat idea pukul 9.somthing malam before kene present..dan siap sepenuhnya lagi setengah jam nak present.. No script..spontan punye cakap..so entah pape la yang keluar dari mulut aku pun aku tak sedar. And..at last..i can take a deeeeeeeep breathe..alhamdulillah..everythings were going well.. syukran ya robbi!

oke i have to stop right now. coz i'm going to some where right now.. byeeeeeeeeeeeeesssss



No comments:

Post a Comment