6 Feb 2013

Best sangat ke KPOP tu?

Assalamualaikum :)

Lately, macam malas sangat nak update velog ni. Maybe sebab hari hari aku akan bukan laptop dan mentenet..dan tiap kali online sebenarnya macam takde point je nak buat apa. Online sebab bosan..cuti kateko. Macam konon kononnya dah habis study padahal mid sem je kot. Disebabkan aku ada pembaca setia , yang mana bila aku dah lama tak update, bila aku update terus dia text aku..aku jadi rajin pulak nak kletak kletuk kerboard ni..

Berbalik pada title entry di atas, best sangat ke KPOP tu? Tiba tiba terdetik nak buat entry pasal ni waktu download lagu Korea. Kalau nak tau, dulu aku sumpah memang allergic gila dengan Korea Korea ni. Cerita Korea macam PrincessHour , Winter Sonata yang meleweh leweh, jiwang kemain seolah olah lautan api sanggup kurenangi whatsoevah..memang aku tak minat la..kadang kadang kalau kawan aku ke kakak aku bukak, join sekaki jugak. Tapi 5 minit je.pastu aku blah. Lagu lagu dia pulak..erm memang tak lah.. kalau dah ala ala somel tu..melebih lebih kesomelannya..kalau dah menakutkan tu..menakutkan sangat. Then, kalau tengok gambar gambar or poster para artis Korea , suka benor pose ala ala manja, comel dan akulah yang paling menawan..baik artis lelaki  mahupun yang perempuan.Ish rimas aku. 

The best part, aku ada sorang kawan yang fanatik gila dengan Korea siap buat satu buku khas, yang mana dalam tu kesemuanya adalah cerita pasal artis Korea. Ya tuhanku..macam manalah aku boleh berkawan dengan makhluk ini..?Hehehe..gurau beb.  Dia siap exchange dengan member sekolah lain. Buatlah apa yang kau suka, asal kau bahagia okay. Aku bahagia bila kau bahagia...ecewah. I have no idea..apa yang korang minat sangat pasal Korea ni..ceciter..Aku takdelah benci tahap dewa 19 kat KPOP ni..cuma pelik dan curious apa yang ada pada KPOP smpi kebanyakkan remaja siap ada yang tiru style mereka from head to toe. Well, i am a teen who is on her way to see the real world. Remaja penuh dengan tanda tanya bukan. Maybe jugak persekitaran aku macam most of my friends memang sepesen macam aku, plis no Korea macam tu .

Walaupun aku macam gila anti habis dengan Korea ni..ada satu benda pasal Korea yang aku tak boleh nak tolak dan tak boleh nak elak. RUNNING MAN..makaih mane boleh tinggal..dari episode 1 sampai ke sudah ni aku boleh tengok banyak banyak kali..dan dah hafal pon step2 dia apa. Ni jelah yang aku terpaksa luakkan sikit kebencian aku pada KPOP KPOP ni.

Bila sampai kat matrik, aku satu bilik dengan 2 orang KPOPERS yang almost dalam henfon mereka kebanyakkan lagu adalah lagu Korea. Kebanyakkan photo gallery mereka dipenuhi dengan gambar artis artis Korea sebagai contoh, Yong Hwa..Lee Min Ho..dan lain lain lagi . Kata tak minat..asal tau ni?? hahahaha.. Tidak bagi sorang lagi roomate aku yang hanya layan lagu lagu melayu even muka dia ada ciri ciri mat salleh. Sorry..lagu omputih juga jarang sekali bermain dibibirnya..wuyooo..

Entah kat mana silapnya, 2 orang KPOPERS tu berjaya menghasut aku untuk jatuh cinta dengan KPOP ni..haha..aku highlight lagi. Jatuh cinta dengan KPOP. HAHAHAHA :)
Waktu tu rasa macam nak sabotaj diri sendiri je. Dulu bukan main kau hentam Korea kan..sekarang pehal ?
Diorang berjaya hasut aku melalui sogokan sogokan cerita Korea dan lagu lagu Korea . Dan sekarang photo gallery aku dipenuhi dengan retis retis Korea..lagu lagu aku kebanyakkan lagu lagu BigBang, IU tidak lupa juga Kim Jong Kook..hehe.. peace. Laptop ku juga tidak ketinggalan dipenuhi dengan cerita cerita Korea. Macam mimpi tau sebenarnya..tapi ini realiti..

Menyesal la jugak dulu aku hentam habis habisan KPOP ni..sekarang terpalit kat ku sendiri..Pengajaran yang aku dapat..jangan hentam sangat benda yang kita tak suka sebab nanti kau yang terkena balik. Mungkin kita perlu beri peluang untuk Kpop melebarkan empayarnya dalam diri kita? hahahaha

penat dah .kaybai

6 comments:

  1. Bella minat juga tapi x terlalu fanatik. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg ni baru start nak minat, haha..hope so tak terlampau fanatik lah kan. hehe

      Delete
  2. sama macam cik bella minat jugak tapi x terlalu fanatik .

    ReplyDelete
  3. mula2 aku x suke gak kpop ni pastu lps dihasut bestfen sndiri,fanatikla skjp. pastu skrg biase2 aje. x de la mnat sgt cam dulu. pelik aku dgn diriku sndiri. wakakaka

    ReplyDelete