28 May 2013

Newly born Ahmad Izz Zaeryl Bin Mohamad Asyraf

 
Assalamualaikum :)





 
 
Alhamdulillah alhamdulillah.. my sis in law selamat lahirkan baby boy semalam kat Hospital Penawar Pasir Gudang, tak sure pukul berapa. Muka memang fotostet muka abang aku masa kecik . Harap harap dah besha nanti tak fotostet saiz ayah jugak ye.. eh??
 

 
Ni haa.. bapak dia.. Nampak tak muka tu asyik tersenyum je. Haa yelah sape tak gembira dapat anak ye tak? Alhamdulillah murah rezeki abang. Pandai baby ni carik time yg sesuai nak keluar. Time cuti cuti sekolah, time gaji baru masuk, time makcik makcik dia tengah menganggur.. pandai pandai.


 
 
 Ya Allah Ahmad Izz Zaeryl such a very good boy. Bapak dia merangkap abang aku yang aku tak sangka dah jadi bapak tu kata, kakak ipar aku bersalin dengan mudah. 2 kali teran je, Izz Zaeryl dah tak sabar nak tengok dunia. Nangis punn kejap je, pastu diam, stay polite, stay cute. Ohmai.. u make Ucu fell in love with you, damnly..! Both newly mama and ayah tu kata, dia tak tidur2 lagi sejak keluar dari perut mama dia. Ermmm dia pun eksaited jugok nak tengok tok Ma dengan makcik makcik dia nak datang.
 
Baru beberapa jam lahir, dah pandai kelaparan.. Maksud aku takdelah dia bercakap, " Mama..laporrr".. engko gile?? Mulut dia ternganga nganga mintak susu.. aiseyh.. Ucu dia ni meriah citer pasal anak sedara yek nampaknya..herm herm.. well , baru rasa jadik makcik kateko. Alhamdulillah lagi sekali sebab Allah permudahkan Kak Aida lahirkan Izz Zaeryl. Actually, kitorang semua lagi2 mak aku dengan mak Kak Aida risau kalau2 Kak Aida kena operation. Sebab badan dia kecik.. tapi Allah bagi kekuatan untuk Kak Aida dan Izz Zaeryl. Alhamdulillah.
 
 
 
Abaikan tudung aku yang tak kena langsung dengan baju. Tu namanya tangkap muat. Sebenarnya, beberapa jam sebelum Kak Aida deliver baby, nenek saudara paling rapat meninggal dunia sebab serangan sakit jantung. Selesai kebumi, dapat berita Kak Aida bersalin..terus bergegas pergi hospital.
 
Izz Zaeryl agak hotsetap (haha) di laman sosial milik aku dan family bcs dia cucu pertama untuk both side of family, family aku dan family belah Kak Aida. Tambah tambah family belah mak aku pulak dah lama tak ada cucu baru ( lol, macam hape je bunyiknya), tu yang sedara mara eksaited shikit. Kebetulan sama pulak tarikh lahirnya dengan pakcik aku. Erm, eloklah tu.. sambut sekali tahun depan yaw.
 
Talking about his name, yaw! Honestly, aku rasa macam woooww! Mana parents dia dapat? Hoho
 Dear Ahmad Izz Zaeryl, jadi anak yang soleh ya. Jadi Imam yang dihormati ya. Jadi pemimpin Islam yang tak pernah kalah memperjuangkan ISLAM ya. Jadi insan yang berguna ya. :)
 
Sincerely..your awesome Ucu . :) 

No comments:

Post a Comment