26 May 2013

New hobby baa..

 
Assalamualaikum :)
 
 
Tarik nafas lega sedalam dalamnya dan sepuas puasnya. Settle hijacked rumah sendiri lepas keadaan sekeliling rumah lebih teruk dari tongkang pecah. Basuh baju kali ni dah trip ke empat. Vacuum dari atas sampai bawah, siap mop lantai lagi.. waduhhhh anak dare sopo iki yo? Rajin temen.. wink wink..puji diri sendiri. Jumaat lepas my bro, Ahmad Saufi selamat bergelar tunangan orang..adalah beberapa keluarga daripada saudara terdekat yang datang ikut sama ke majlis bertunang tu. Sengaja tak nak dihebohkan kepada saudara mara yang lain.. tunang je pun kan. Gambar bakal di post jika ada kelapangan nanti. Gambar semua kat dlm DSLR. Belum transfer sebab semua masih dalam mood malas.
 
By the way, before start entry baru ni, baca semula entry yang aku buat semula. Okay, rasa malu gile babeng pulak.. korang tak payah bukak entry tu kay. **Bajet readers ramai gila. hoho.
 
Lately kan, aku ada hobby baru tau. Since bergelar penganggur ni tak ada kerja lain lagi dah yang aku nak buat selain kemas rumah, makan, tidur, online tak lupa jugak mengerjakan suruhanNYA. Haa tu yang penting. Yang pasti semenjak keberadaan aku kat rumah ni, dah membantu meningkatkan bil elektrik. Hello, berjayakah aku? Erm..erm.
 
Apa hobby baru tu? Erm..cenggini , tetiba tertanam minat pulak nak blogwalking ke onlines shopping ni . Habis aku stalk insta kak DENA BAHRIN yang sesungguhnya awesome gila dengan gaya tudung dan penampilan dia despite of tengok gamabar Saif yang comel tak hengat tu. Frankly speaking, i do attracted and wondering kat mana lah dia beli shawl, scarf and so on.. Yelah dia tu kecik , aku pun kecik. Do admit , susah tau nak cari baju sesaiz kami yang kecil, comel molek ni..hoho terlebih sudah. Memang sometimes, terpaksa berhabis banyak pitih lah untuk beli hijab labuh dan muslimah's outwear yang sesuai dengan kami. Nak cari kat kedai biasa agak mustahil untuk jumpa saiz aku. Online shopping is better. :)
 
So, aku dah tinggalkan jejak kat beberapa pages ataupun blog online shop yang berkaitan dengan hijab dan muslimah's outwear. Kat bawah ni some link blog yang aku selalu jalan jalan ke situ. Dan ada juga yang pernah aku shopping kat situ. Check it out, mana lah tau korang in the same case macam aku kan.
 
 
From Facebook:
Rinoa Heartly
Happy Chippo
Covershopcs
Kutenung Collection
AisyaHumaira Collection
Momoiro Shop
Azalea Hijab
Colour Cycle Boutique
 
From insta:
Kareng Collection
Almari Baju
 
:)
 
 
 

2 comments:

  1. kak mia tak berapa rajin sangat gi shopping online...

    p/s: salam kenal dan follow sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. online shopping memang leceh sikit kak.. thanks.. :)

      Delete