11 May 2012

Sory ' Lembaga '

Assalamualaikum
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah
Lagi Maha Pengasih


Sedang syok syok bernyanyi nyanyian untuk ke dapur..

Tiba tiba aku ternampak satu lembaga yang menakutkan..

Bersungut, berwarna hitam dan kulit yang menjengkelkan..

Aku menjerit, " AAAAAAAAAARRRRRRRR... AAAAAAAARRRRRRR.."

Aku menjerit lagi sehingga terkeluar seluar GARAU aku..ouch ouch..

Lembaga itu cuba untuk mendekatiku.

Aku lari lari anak, dan tiba tiba..!

Aku ternampak penyembur nyamuk di tepi rak .

Aku segera mengambilnya.

Lalu, dengan penuh rakus, aku menyembur ke arah lembaga itu. 

Sebanyak yang mungkin, hingga aku puassssss...

Yeahh!! Lembaga itu lari lintang pukang tanpa hala tuju .. mungkin kerana pening yang keterlaluan. 

Tetapi lembaga itu seolah olah masih mengejarku.

Aku minta pertolongan kakakku , tolong aku mary tolong la... dengan muka penuh simpati.

Dia cuba menjadi hero untuk menyelamatkan ku, malangnya dia berundur..

Kerana bau penyembur nyamuk yang terlalu kuat membuatkannya nak muntah sampai keluar hijau hijau. 

Dia memarahiku kerana menyembur ikut suka hati aku je..

Tak pasal pasal dapat makan die, BODOH la kau ni..

???????

Apa salahku?

Dengan penuh kesedihan, aku bangkit untuk melawan kembali lembaga itu.

Aku memanfaatkan apa yang aku pelajari dalam silat tempur untuk meNYAHkan lembaga tu..

Hiyarkhhhhh!.

Akhirnya, aku berjaya menumpaskna lembaga itu.

Lembaga itu, mati dalam keadaan yang mengerikan.

Entah kenapa, belakangan ini, spesies2 lembaga itu kerap kelaur dari tempat persembunyiannya.

Mungkin kerana nak usha aku yang cik mek molek ni.

Tak usahlah kau nak mentackle aku.

Aku sangat membenci kau nye pun adoyy..

Maaf kan aku lembaga, aku terpaksa membunuh kau dengan begitu kejam sekali..

Kerana kau menakutkan aku.

Sekian.

Lembaga di atas adalah sang lipas.. : S


No comments:

Post a Comment