23 Feb 2013

Rest a while

Assalamualaikum :)

Ketandusan idea idea menarik setelah berapa kurun tidak menjenguk blog lebih lebih lagi lepas naik cuti pertengahan sem ni. Sibuk dengan asssignment tertunggak yang sengaja ditinggalkan , tidak dibawa balik dengan harapan nak cuti dengan bahagia..malangnya sepanjang cuti Una terfikir bila masa  Una nak siapkan semua tu . Ditambah pulak dengan research yang perlu disiapkan last minute, kuiz itu kuiz ini..preparation untuk presentation what so evah..dan terpaksa curi curi masa untuk latihan nasyid..ohhmai big possibilities my low blood pressure is rising right now. rising and rising.. Frankly, sampai tak ada masa untuk merehatkan diri..apa punya foyokah ini?

Hahaha..tipu je..tak adalah bizi bonar. Still ada masa untuk buang masa, berangan ..well itu rutin harian yang tak mampu untuk dihakiskan. Apa nak cerita tadi eak..lupa pulak..oh ya..! Dah ingat.. macam yang Una ada bagitau kat atas tadi..my practicum class ada join musabaqah nasid untuk Maulud Nabi yang diadakan hari minggu lepas. Disebabkan ramai sangat yang nak sertai maka pertandingan nasyid tu ada dua siri, samada hari Jumaat atau Ahad. So, we decide to perform our nasyid on Ahad. Well, things going well..Alhamdulillah dipermudahkan segalanya.. 

wif my beloved kembar tak serupa , Nina Halim :) 


wif my beloved second kembar tak serupa, Fai :)


tu dia.. satu tips untuk mengelakkan nervous melampau, sila tanggalkan cermin mata anda bila perform.. so bila perform kegugupan itu tidak akan terserlah sangat. #fact


siti fairuz act as our manager that night..
big thanks to s2ap7 girls, Wahyu, Qiqi, Yana, Wawa, Iera, Fiqah, Fatin, Alida, Waheda, Memey, Nina for your cooperationS all this while. Not to be forgotten , thanks for their help and presence in making this happen..Mariam, Iema and Dira. Without the trio, we would never ever join this musabaqah. And me as well, mohon maaf andainya sepanjang latihan ada yang tak puas hati dengan segala tindak tanduk saya okay . By the way, even kita tak sampai final..just keep to remember this moment. Ssungguhnya malam tu, Una sangat sangat gembira dengan performance kita wallaupun ada terabur serabai sikit bila dah hujung hujung tu. It was my fault, so sory. Put the blame on me. huhu Kami tak mengejar kemenangan kami mengejar kenangan..ecewah. !



 okay..stop cerita pasal nasyid. lupa pulak hari ni hari pertama Mary in UiTM Shah Alam..what's going on there? Entah Mary dapat adapt kat situ ke tak? Dapatlah kot..kau kan riuh kemain.. Hope so u are doing well there..just ingat your time are so precious,,let the time, u spending wisely beb. sayang kau gila! haha



 By the way, saje nak infom semalam KMNS ada menganjurkan Hari Keusahawanan ala ala hari Koko yang mana yang terlibat tu adalah warga Akaun. So, semua kafe ditutup bagi melariskan hasil jualan . Dan disebabkan itu juga, kebanyakan kami kelaparan di tengah malam. haha.. Not to put the blame on them..salah kami juga tak prepara kalau malam lapar. Dengan harapn kafe akan buka waktu malam..rupanya the whole day tak bukak. Entah kegedikan macam mana siap kol mak yang on the way hantar mary pegi UiTM..nak tak nak kene seret keluar encik megi yang dah lama memanggil. I'm not a magginizer macam roomate aku yang sorang tu. 24/7 dengan maggi..bila waktu terdesak dengan kondisi yang  tak mengizinkan..barulak aku akan maggi..

need to stop here..panjang lebar dah karangan aku.. bai peeps <3 saranghae**

No comments:

Post a Comment