25 May 2013

Mentally breakdown.. arghh rase macam nak tumbok ko baa..

 
Assalamualaikum :)
 
How i cried so hard during our tahlil after maghrib tadi. I just can't get rid of my tears. It's dropping so hard till it was too obvious.Till my sis-in-law catch it, and asking whether i'm having flu or i am crying? I just can smile without meaning. Duduk sebelah mak terus nangis, hati aku lega sikit bila dengar mak faham situasi aku. Memang before we start the tahlil, and actually sejak dari petang tadi aku dah rasa tak sedap dalam hati. Rasa geram, nak marah mencanak canak dalam hati ni dan yang pasti syaitan syaitan sedang melompat keriangan bergumbira dengan kemenangan mereka untuk membuat aku rasa marah dan sakit hati. Feeling so shame on my self, how can i cried easily in front of my cousin, in front of my family , and the most important in front of my beloved parents. Can u just keep the problem yourself? Should you express it by crying like you are the one and only in this world who have sorts of problems? Wait a minute, is it really a problem? It maybe no matter for others, but when it comes to me..it is a matter! How can i stay still when somebody try to snagging my own privacy, my own right?
 
Why is it so hard for you to take care of others heart? Aku mungkin seorang yang sporting pada mata orang lain, hanya kerana aku seorang yang mudah mesra, berperangai tidak seperti wanita melayu terakhir, ketawa sampai nak pecah anak tekak, being so childish but actually its just to put the happiness on it, macam tak kisah je kene tipu, kene pijak dengan orang..but have you ever thought manusia yang serba kekurengan dari setiap segi macam aku ni pun, ada perasaan. It must be too stereotype right? But for me, u should learn from the bottom. Supaya tau apa itu nilai murni, apa itu berbudi bahasa dan apa itu ' hak ' . I don't like to put blame on others. Biarlah apa salah sekalipun, kau letaklah salah tu kat bahu aku. Kau tudinglah jari kau kat aku. Bukan aku tak kisah, i do kisah. Sebab tu aku rela kene marah kene maki or whatsoever. Aku bukan nak puji diri sendiri, oh baiknya husna ni sentiasa mengalah. Whatever! At least bila aku yang kena , aku tak perlu nak kena ingat macam mana perasaan orang yang kene marah tu or rasa bersalah terhadap dia. Fine, just letak salah tu kat aku.
 
When it comes to a right, and when people trusting us to keep an eye on that thing, why can't we do so? it's true, memegang amanah ini adalah sangat berat. So take good care of it, like it is ours. Aku taknak mention apa apa. Just let it go. Tapi hati aku masih rasa lagi sisa sisa daki kekotoran yang kau dah percikkan kat hati aku. Ini semua salah kau. Sebab kan kau bahasa aku semua jadi puitis. Kau ingat tak malu ke bila kengkawan aku bukak blog picisan ni then baca ayat aku cenggini.. eah malu derrr.. Nak saling memesan ni haa..bila orang tak kasik tu, listen to them la. Tulah typical orang kita, yang tak kasik tu lar yang dibuatnya. Mane la tak timbul gaduh gaduh ni. Kalaulah aku boleh cakap, kenapalah aku ditakdirkan untuk percaya dengan kau..eah nak je aku cakap dengan kau. Kita kan manusia, ada akal, boleh fikir.. i just note this as peringatan..so for other thing, i'm not putting the trust on you. Your loyalty, trust worthy brings nothing to me. Ya Allah Ya Robbi..! Siapalah aku nak judge kau kan... Kau tau tak, aku malas nak bertegang leher dengan kau, apetah lagi u are 2 years older than me. I respect u. Dengan kondisi aku macam ni, dengan nak tunggu result nye lagi. Aku cuma tak nak hati aku ada warna hitam tanda tengah sakit hati , busuk hati dengan orang. Aku cuma tak nak tu. Aku pun tak mintak kau mintak maaf depan aku bagai, lambat laun hati aku terubat sendiri. But yet, kau sikit pun macam takde rasa macam kau ni bersalah.. i just.. Ya Allah.. hati kau ni, made from where haa? Sorry, aku bukan nak malukan kau. Mentally breakdown so i just need some space. Peeps, just ignore my writing..
 
" Ya Allah, berikanlah dan pinjamkanlah sedikit kekuatan untuk aku teruskan perjalanan hidup ni. Tiadalah kepada lain aku meminta, hanya kepadaMU tuhan yang esa, pencipta seluruh alam lagi maha mengetahui setiap yang berlaku.. " 
Dan bila perasaan seperti ini membelenggu diri serba kekurangan ini, aku nak pandang muka dia pun susah. Ya Allah, apabila aku perlu berdepan dengan dia, KAU berikan kekuatan untuk aku berdepan dengannya, berikan kesabaran supaya aku tidak menimbulkan satu lagi pertelingkahan. Tidaklah aku berasa takut melainkan kepadaMU sahaja yang wajib aku takuti.

Sesungguhnya, sekarang ni aku masih rasa perasaan geram tu walaupun tinggal sisa sisa. When i first told my mum yang hati aku tak sedap, she asking me why.. i just couldn't explain it. She knows. While i'm crying, she said that she already tired crying the same thing as what i'm crying for.. Admit, masa tahlil tu aku bukan je menangis hanya kerana perkara ini, but more to menginsafi diri. Things happen, maybe start daripada diri kita sendiri ye tak?

So , before salahkan orang tak memasal..cek dulu adakah kita cukup sempurna?




 
 
 


No comments:

Post a Comment